Sunday, June 13, 2010

Catastrophe in Kota Damansara

Venue: Daaa..Kota Damansara la..
Time: around 5.15 to 6.15(lebih kurang la...x hengat)
Date: 13 Jun 2010
Photographer: Tiyah(marah die sbb gamba begegar..hahah~)
Writer+Driver: Gue la..setelah di campur-campur dgn cerita semua pihak yang berada di rumah..hahahh

Serious...my dad saw two tornado, not as big as in the movie la ofcoz...but still can see the pusingan2 angin tu, came from the right and left hand site of our home...with all the rain and string wind, my mum can't even close the windows..and rumah kat depan rumah ktrg pun x nampak mase angin kuat tu..

Afterward, dah habis angin, kakak pun tepon suruh pi amik...gue kuar la..dgn kereta..Tp time tu x bawak tepon, so xleh amik gamba...gue balik, pesan kat kaka..suruh panggil tyah & bawak camera..pastu ktrg pun berjalan la menyusuri seksyen 9/8/7 di kota damansara nak melihat hasil nya dari pertembungan 2 tornado tadi..1st sight is one of the tree in front of our house dah senget..and this pokok is quite big and strong la..aku dah macam wooo...kuat gak angin tadi rupenye, kite duduk dlm umah x rase ape2 sgt..just dgr bunyi2 je..


Then, sepanjang jalan nk keluar dari kawasan perumahan ni...penuh dgn pasu2 yang pecah & berselarakan sampai x leh nak elak..time ni, semua orang cam baru keluar rumah lepas hujan berenti...(cam dlm movie, bile dah habis ribut yang semua org dgn anak2 keluar rumah tu.., haaa..camtu la situasi die..huhuh~)

Jalan sikit, one of our neighbour, gate die tecabut..Sori eh anti, pakai gamba nih..huHU~


Aku x tau nk cite camne dah...tgk je la gamba2 ni..maybe korang ke bukak gamba besar kot, sbb ade yang bergegar, tp kalau bukak besar still can figure out what is what la..huhuu..

ni jalan dari area rumah gue nak ke jalan besar...


kat sekolah rendah seksyen 9 kota damansara, akar tekeluar tu...byk gak la pokok yang menerima nasib yang sama...




pokok dah menutupi seluruh jalan...aku kena melenyek pokok2 tu untuk sampai ke destinasi(?)






Bukan pokok je..tiang lampu pun tumbang...




Bile tengok2 ni tetibe terinsaf la plak..ni baru beberapa minit je, Allah bagi..sekelip mata je...bile bile je boleh tarik nikmat..

5 comments:

Nur said...

alhamdulillah ko selamat Lin.. isk
kalo x sape nak panggil aku mak buoy lagi.. isk isk terharu

LinZ said...

rumah ko xde pape ke?

oya said...

syukur ko selamat..
aku dgr gak psl nih..
ade tu rumah tunggang langgang bagai..

cindir-rela said...

ala, keciknye gamba...len kali letakla besar2 sket yerk!

hehe..blogwalking:)

" better to die trying, than never try at all"

wooo..sukee arr!

LinZ said...

ahaahha..cindir-rela, thx..akan dipertimbangkan pasal pembesaran gambar..:)