Monday, March 11, 2013

Parti Berbeku di Gulin Dec 2012 (3)

Wow..selang beberapa jam je antara post Guilin part 2 ngan part 3 (kan aku dah kata, aku rajin)
sebenarnye, baik aku settlekan post pasal Guilin ni, sbb next week nak naik CRUISE...!!!
Yeeeehaaaaa..*eksaited lebey*

So 3rd Day, we travel back from Yangshuo to Guilin, yang mana activiti dalam bas adalah seperti berikut:


Tido penuh style tuuu..hahahaha

First stop for today is the JED STORE..dapat jed sorang satu sebagai buah tangan..freeee...selain dari barang kemas yang dibeli dengan duit sendiri..LOL
Aku ade la beli rantai kat tikah dgn 18 karats gold dengan 1 agok batu Saphire, RM100
Untuk aku, aku beli gelang tangan dengan 18 karats gold dengan 5 batu Ruby, RM300
Masa tu, rasa cam murah gila..tapi sekarang rasa cam kena kencing je ngan tokey tu..-_-
Lesson learned the hard way..T_T


Next stop is kedai ubat China/Tibet. Tujuan utama datang sini, kalau based on itinerary ialah untuk foot massage. Rupenye2 sambil kena massage, sambil kena dengar ceramah pasal ubat-ubatan tradisional China/Tibet. Dalam bilik ceramah ni xleh amik gamba, so xde la gamba eh..hehehe
Lepas dah abis urut2 kaki, kitorang di bawa ke tempat shopping ciput..if any of you happen to visit here (near some pagoda park or what)..x ingat plak namanye, please..please..please..beli barang kat kedai yang belakang2..sbb ko boleh bargain sampai separuh harga kedai yang di depan..
Lesson learned the hard way part 2

Lepas dah shopping ala kadar(?) masa utk berjalan2 sekitar area tu, sambil snap2 gambar, pose2 mengarut, tak semenggah yang aku sendiri x tau apa tujuannye.

So ni lah tempat terakhir kitorang sebab malam tu free and easy..which kitorang dah plan utk ke night market kat Guilin. Nak ngabihkan saki baki Yuen yang ada. (padahai siap pinjam duit k.umi sbb x cukup duit nk shopping kat night market)

Malas dah nk buat collage, tengok je la gambaq2 masa kitorang gi night market malam tu..
Siap ada adegan cina begaduh dan menyebabkan kitorang pun bercempera lari..
sila berjalan dalam kumpulan kalau nk p mana2 sendiri, tanpa tour guide.

Berkumpul depan hotel sebelum memulakan perjalanan tanpa tour guide..
haa..cuak..cuakk

Berjalan kaki dari hotel ke night market..dalam 20 minit gak la..

Hepinye aku nak ngabihkan duittttt


Stop tepi jalan jap, sambil menikmati kesejukan malam hari yang agak mencarut
Tak pakai glove masa ni adalah kesilapan paling bodoh yang aku penah buat seumur hidup aku. Sikit lagi jari jemariku yang mulus ni tercabut..-_-
Lagi satu nak bagitau, kalau nk beli glove, sila beli yang kalis air..xyah nk beli yang berbulu2 tu, but air leh tembus masuk dalam. Glove aku dah rasa cam ada aircond kat dalam..sebab bila basah, air masuk sampai dalam.


Mari habihkan duittttttttttttttttttt

Malam tu kitorang balik lambat gak la..then packing2 sebab esok nak balik dah..T_T
Seriously 4 hari 3 malam x cukup..patut kena pegi 6 hari ke 7 hari..baru la pueh..

Bergambar depan bas sebelum di humban ke airport oleh tour guide yang hensem lagi bergaya..

Sampai epot, dengar kata2 terakhir(?) sebab pintu check in x bukak lagi.

Gambar lagi seround (tiga empat ploh round sebenarnye)



And finally, Bye bye Guilin, Bye Bye China..Ada rezeki kami mai lagi...

And then, back to work -___________-





No comments: