Saturday, August 21, 2010

Firefly...



Ade orang kate "kalau bukak airlines punye web, nampak murah..kena terus beli..kalau x..memang melepas.."

Gue percaye gak kate2 ni, tp bile jadi kat diri sendiri, cam rase..aduyai..apesal la x beli td..

Baru sejam yang td, mama masuk bilik kata "Lin, hang check tgk flight from Penang to KL on 22nd Sept 2010, ada brapa ringgit?" Gue pun  masuk la website firefly..maleh nk tgk air asia sebab jauh gile nk gi sepang tu..kalau ade yang murah kat firefly, baik sebat je..airport pun x jauh..subang je..huhu~

Tgk2 ade la RM10..ape lagi..gue pun cepat2 la bgtau papa&mama..then papa kate beli je la..lepas dah call ame, nk confirm tarikh, aku pun terus beli..so total price RM90 for 2 people, plus admin fee la airport tax la bagai..

Then, pas aku dah bayar..papa kata, beli la lagi satu, nk bawak Naqib..gue pun, "haa..nk bawak Naqib, Lin pun nk ikut lah..." dah alang2 RM10 kan..ape lagi..aku pun sepantas kilat search balik on the same date..skali kluar result..adush..RM39.95..yang RM10 tadi dah habis..padahal baru 2/3 minit sebelum ni gue complete the first tarnsaction..tp RM39.95 still consider murah la kan, walaupun agak terkilan x dapat yang RM10 tu..so, total up gue & Naqib punye tiket ialah 149.90..x ke tensen..kalau x, leh je jimat lebih kurang RM50..hmm..xpe la..xde rezeki nk wat camne..huhuh~

By the way, bulan 9, gue g penang 2 kali...skali on the 3rd..nk pi amik kereta ame..ni pi ngan jat..xtau la die dah beli tiket bas ke lom..lagi skali on the 21st, nk p hantaq balik kereta ame...

Tikah..JGN JELESSSSS...

*gamba hiasan xde kena mengena dgn isi kandungan post..sbb bile gue google firefly, keluar gamba ni..huhuh~

3 comments:

Dira Isa said...

sengal!
tertipu aku dgn gambar ko.

Dira Isa said...

lupe lak nak gelak
hahahahah~

LinZ said...

hahaha..aku x berniat..aku nk cari gamba kapal terbang firefly..tp bule gugel, semua gamba ulat..hahahah~