Thursday, August 20, 2009

H1N1....Denggi....Pneumonea...PART1

Masa pegi tengok SETEM (Jumaat - 7 Ogos 2009)..tekak gue dah start gatal2 n x selesa...gue gi klinik kat office(panel la..kononnye...)die bagi ubat batuk n lozenges utk sakit tekak...ok...sabtu tekak aku pun rase ok...bagus gak lozenges dr tu bagi..

Ahad, meme dah janji nk suruh gue n Jat teman die pegi dinner pharmasi...gue memang selalu wat keje tuh...makan free kat hotel..sape tamau...dapat free gift best2 lagi...huhuhu....pas lunch, tetibe rase seram sejuk je badan ni...haish..takkan nk demam kot...telan due biji panadol...tdo ngan mat naqib...gue bangun nk solat asar..badan rase sakit2, kepala berat cam kapal korek bijih timah...batuk2 pulak...aiseh...plannye nk anta tiyah kat UIA Gombak, then trus gi hotel tu...aku ckp kat meme...x jadi pi la kot...rase x larat...so..tiyah la ganti tempat gue dengan senyuman melebar...aku pun terus la melepek sampai malam...

Isnin, amik MC...ayah aku bwk pi klinik family..memang pi klinik ni dari kecik...dr cek2 temp 37...still x demam...aku pun ok la..tp badan still x sedap2, sakit kepale yang bukan2..huhu~balik sambung melepek....

Selasa, still x larat nk pi kerja...wat MC sendiri...melepek lagi...kadang panas giler badan...pastu berpeluh...hilang demam...2/3 jam pastu datang balik...

Rabu..gue gagahi juga ke office..duduk dua jam..pukul 11 turun pi jumpa dr kat bawah, kul 12 balik rumah balik...dapat MC...Kat rumah...naqib pun melepek..nak kena tepuk pungkok je....dah aku balik, aku la tepuk pungkok die...aku pun tido jugak...Bapak gue ade pelancaran paper AHLAN die plak kat JW Mariot esok..so mlm tu dah kena p tido sane..nak wat rehersal la bagai...tinggai la aku kat rumah...

Khamih still kepale berat cam kapal korek...x pegi keje...x amik MC..kemudian pk...demam still on and off...ayah gue kata...hang tu x kena cahaya matahari...cbe pi berjalan2 kat taman tu...aku ni diam je la...kepale berat cam kapal korek...nk suruh usung berjalan kat taman plak...adeh...aku ikut kan aje la...pastu berpeluh...lagi jadi teruk....lagi lenguh2 badan...heeeeeee..leh pakai ke teori matahari bapak gue nih.....

Jumaat keadaan x berubah..ubat dr klinik office dah habis, dr family dah habih, dr ofis 2nd time plak gue tgh telan...same je....ayah gue kate kul 12 die balik nk bwk pi check darah...gue tunggu sampai skrg x sampai2...esok katenye..mak gue plak..."duduk terperuk dalam bilik ce pi keluar2 amik angin...."kalau la badan2 gue ni x sakit2...gue pun bukan jenis duduk diam..."gue ikutkan jugak...malas nk dengar leteran di saat keadaan diri camni...pi jalan2 kat keliling area rumah, balik still same je even berpeluh...leh pakai ke toeri terperuk mak gue nih....

Sabtu..mak ayah gue keluar lagi..p mane tah...abang gue ajak pi klinik...dr bg surat referal pi HOSP SG BULOH...si meme keje situ la...huhuhu...mak ayah gue balik bgtau dpt surat referal...dr suruh p secepat mungkin...ayah gue ade makan2 rumah kwn die plak...esok pagi2 kite pi...

Ahad pagi...aku terjge kul 8, tgk xde orang pun..baring2 jap..kul 9, ade org datang rumah...mak ayah gue sembang2...sampai kul 11...aku dah letih melepek dah...nk tunggu aku mati ke ni.....baru nk bawak p spital....huhuh...bile sakit memang OTAK x berfungsi sangat...akhirnye orang tu pun blah..aku pun di bawa la ke hospital.....

Itulah 1 minggu pertama aku MC..ade yang sampai skrg masih xde surat MC...xpe kang mintak dgn anti bal je...makcik aku doktor...hahahhaha

Entry berikutnye utk kisah di spital....letih dah aku menaip...

1 comment:

thezaila said...

Lin, sila la cepat sembuh..