Monday, September 28, 2009

IF(Date == Raya)

IF(hari == raya)
{
open_house > 1;
}ELSE{
tutup_rumah;
}

Raya kat Malaysia ni memang x dapat nk dipisahkan dengan open house...dah macam tradisi plak skrg..tp gue xtau nape ayah gue x suke wat open house...die rase cam nak pakse org datang rumah gak nye...so, start sabtu lepas (26/9/2009) dah start la deretan open house untuk setiap minggu...

Ade 1 jemputan kat TTDI, jiran rumah lame dulu...ayah gue kate, die jmeput kul 2-5...so, pas zohor bersiap la ktrg...mak aku memang sebulan syawal ni x masak lunch la di hujung minggu..huhu~Kul 2.15 ktrg dah sampai..jalan2 ade la nampak 1 khemah kat depan rumah angkel tu..tp kosong...xde orang pun..aku pun menyedapkan hati sendiri..."awai lagi kot..orang x mai lagi..."sampai depan rumah...makanan pun xde lagi...caterer baru tgh susun meja..aik...betui ke timing ni...siang ke malam...??

Gue, meme n tiyah dah menyorok kat tepi tembok...malu siot...gi open house rumah kosong, ayah gue dgn confident nye bagi salam, kuar la anti tu, pakai t-shirt lagi...mama dah berbulu dah kat papa...die jemput la masuk, dah tetamu tercongok depan rumah...mama tanye la..start pukui 2 kan..die kate xlah, kul 3-6...hahahah...so, ktrg pun duduk2 la, sambil tunggu makanan..makan la kuih2 raye dulu...kul 3.15 baru siap semua dan ktrg di jemput makan...nasik dagang lagi...worth waiting...

Sabtu depan ada 5/6 open house, ahad ade 2 kot...dan minggu seterusnye sampai habis syawal...tp mama kate, nak cek semua msg dalam hp papa yang menjemput ke open house so that x pi terlampau awai lagi...selalu tu, sampai lambat sangat sampai caterer dah nak kemas2 dah...pas syawal barula openhouse rumah gue...bukan open sgt pun, wat akikah untuk AHMAD NAZIF si gebu...nanti dah kompem tarikh, aku jemput la korang..heheh..c ya..

2 comments:

thezaila said...

lin.. hang mmg programmer sejati..
sampai nk buat tajuk entri pun mahu ber if else lagi

LinZ said...

tu menunjukkan otak dah beku...muahahah